Feedback op toekomstscenario

Middels de feedbackkaarten zoals die zijn gemaakt door het Challengeday-team, heb ik twee studiegenoten en het Challengeday-team voorzien van feedback (zie vorig blogbericht). Zo heb ook ik feedback mogen ontvangen van twee studiegenoten van mij. Studiegenoten die geen deel uit maken van mijn leerteam, waardoor objectiviteit wordt geborgd.


Ik heb feedback moge ontvangen van:


 

Een van de vragen die voort kwamen uit de feedback is op welke manier de kwaliteit wordt gewaarborgd in het toekomstscenario. Omdat in ons scenario de lerende een portfolio opbouwt en zelf verantwoordelijkheid neemt voor zijn leerpad, zal de kwaliteit worden bepaald door het werkveld. Op basis van kwaliteiten, kennen en kunnen stroomt de lerende verder en vindt hij/zij werk. Daarop volgend kan een andere vraag worden beantwoord die vraagt hoe de verbinding met het werkveld wordt gelegd en wie hierin leidend is. Dit is in tegenstelling tot vele andere scenario’s niet een coach of docent, maar de lerende zelf. De lerende neemt verantwoordelijkheid en heeft daartoe de vrijheid om zijn/haar levenspad uit te stippelen. De lerende maakt dan ook zelf verbinding met het werkveld. De lerende is leidend. Als er over lerende wordt gesproken, dan wordt over adolescenten gesproken en over volwassenen. Leren doet men levenslang. Een leercoach kan begeleidend zijn in het uitstippelen van het levenspad en bij het maken van verschillende keuzes en richtingen.

 

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s