THE GAME IS ON!

ChallengeHet is begonnen….. LA4. Het vierde leerarrangement van de master Leren en Innoveren. We gaan gamen! Dat noem ik nog eens innovatief…. een leerarrangement waarin gamification centraal staat. Het doel is om uiteindelijk op de ‘challange day’ te laten zien hoe ik en mijn leergroep het onderwijs van 2030 zien. We verzamelen punten en voeren (verplichte) opdrachten uit. Degene met de meeste punten, wint de game!

Vandaag is het LA toegelicht. Het spel lijkt goed (maar ook redelijk complex) in elkaar te zitten. Ik voel me echter uitgedaagd. Ik heb er zin! Voor de start van het LA was er al een opdracht verstopt waarmee je punten kunt scoren. Ik heb deze opdracht ontdekt en uitgevoerd. De eerste ‘quest’ was het ik kaart brengen van je (sociale) netwerk waarin je kunt putten voor dit leerarrangement. Mijn eerste punten zijn daarmee binnen en zet me meteen hoog in de ranking.

10940528_328820307316446_3150631340546043727_nDit arrangement past in lijn met het vak wat momenteel verzorg aan de PTH-opleiding. In dit vak laat ik studenten een Serious Game ontwikkelen om docenten ‘sociale mediawijs’ te maken. Hiervan is 28 januari de oplevering. Hier volgt nog een artikeltje over. Dit artikeltje wordt geschreven door Erno Mijland. Erno is zo’n contact uit mijn netwerk. Hij heeft expertise op het gebied van onderwijs, sociale media en o.a. serious gaming. Daarnaast is hij journalist. Kijk…. zo gebruik je je netwerk.

Zojuist vertelde ik over een leergroep. Deze leergroep is door de ‘gamemasters’ van het LA samengesteld. Met deze leergroep ga je de uitdaging aan en strijd je tegen andere leergroepen. Onze leergroep hebben we de naam gegeven ‘Serious Risk’. Het bijbehorende blog is hier te vinden.

Het leerarrangement gaat over de toekomst van het onderwijs en daarin staat het maatschappelijke aspect vrij centraal. Wat zullen de trends zijn van dit toekomstige onderwijs? Hierover hebben we een gastcollege gekregen van MLI-lector Anje Ros.

Vandaag zal ook de volgende quest open worden gesteld. Ik ben benieuwd (en bloed fanatiek)!

Een gedachte over “THE GAME IS ON!

Geef een reactie

