Quest 0 (LA4)

Quest 0, defQuest 0….. Het maken van een netwerkkaart. Een kart van mezelf waarin ik mijn kernkwaliteiten zet. Zoals je kunt zien op de foto hieronder is tekenen geen kernkwaliteit van me. Maar het gaat erom welke kwaliteiten ik wel bezit en op welke manier dit kan bijdragen aan mijn leergroep. Voor de volledigheid heb ik de omschrijving van Quest 0 hiernaast weergegeven.

2015-01-26 19.06.35

Bovenstaande netwerkkaart verdiend toelichting. Allereerst de kernkwaliteit ‘communiceren’. Ik communiceer graag, dit vind ik belangrijk om elkaar op de hoogte te houden en verwachtingen en afspraken helder te hebben. Communiceren draagt dan ook bij aan een goed en effectief verloop van het proces.

Vervolgens ‘positivo’. Daar ben ik misschien nog wel het meest trots op. Ik ben positief ingesteld wat mezelf helpt om ook in moeilijkere tijden toch door te gaan. Daarnaast houd ik de groep met deze kernkwaliteit samen en zorg ik (graag) voor een gezellig en harmonieze samenwerking. Het is draagt mijn inziens ook bij aan een goede work-flow.

Doener is ook een kernkwaliteit van me die van pas kan komen in de samenwerking. Ik denk zeker graag, maar ben ook resultaatgericht en ga het liefst snel aan de slag met iets.

ICT-vaardig. Deze kernkwaliteit is tevens een 21 century vaardigheid en is in deze tijd erg belangrijk. De hele wereld is omgeven met ICT en er is veel mogelijk met ICT. De eerste hulp is al geboden aan de groep met deze vaardigheid. Vrij simpel….. het aanmaken en koppelen van een blog of zelfs het uploaden van een foto en maken/analyseren van Twitter of LinkedIn.

Een laatste kernkwaliteit (ook 21 ct) is samenwerking. Het ‘kunnen’ samenwerken is misschien vanzelfsprekend belangrijk als je met een groep tot een product moet komen en een proces gaat doormaken. Ik heb een luisterend oor, denk mee, ben behulpzaam en kom mijn afspraken na. Als positivo is een goede (en gezellige) samenwerking erg belangrijk…. ook voor mijn eigen functioneren.

Geef een reactie

