LA2 Tabé! (?)

Na uitstel van inleveren is dan nu mijn herontwerp van LA2 klaar. Althans, als het voldoende wordt bevonden door mijn begeleidend docent. Door een aantal redenen heb ik uitstel gekregen en heb ik een beginnend product kunnen neerzetten. Het is uitgedacht…. nu nog uitwerken! Het uitwerken is al voor een deel gedaan. Zo heb ik een website gebouwd waar studenten -die het leerarrangement volgen- alle noodzakelijke informatie en opdrachten kunnen vinden. Feedback op de site is meer dan welkom. TwitterLA2Ook ideeën ter invulling van verschillende opdrachten en aan te bieden workshops zijn welkom. Want als je op de site kijkt zie je al, dat er bij de verschillend leerjaren nog niet veel staat. Een gedeelte is wel bekend, maar krijgt pas plaats als voor openstaande zaken invulling is gevonden. Op Twitter heb ik al een tweetje het sociale netwerk ingegooid met de vraag om feedback. Ik ben benieuwd met welke tips en tops mensen komen!

Het leerarrangement met de naam ‘The Networked Teacher’ loopt 3 jaar in de 4 jarige HBO-studie: Leraar Technisch Beroepsonderwijs. In de eerste 3 leerjaren zal het arrangement 56 SBU’s per jaar in beslag nemen. Dit komt neer op 1 contactuur in de week. Klinkt weinig, maar is mijn inziens goed te doen. Het leerarrangement is namelijk verweven met de leerlijn ‘leren in leergemeenschappen’ en opdrachten en ontwikkelingen kunnen worden uitgevoerd tijdens andere vakken, het werkplekleren of in eigen tijd. Kun je dan verwachten dat studenten in hun eigen tijd werken aan dit leerarrangement? Ik zou het wel tof vinden, maar nee dat kun je niet verwachten. Het is echter wel mogelijk omdat studenten onbewust ook in hun vrije tijd competenties ontwikkelen die horen bij het leerarrangement. Het is enkel zaak dit bewust te maken bij de student.

Helaas komt dit ontwerp te laat om te implementeren voor komend studiejaar. Maar in elk nadeel zie ik een voordeel. Nu heb ik tijd om te gaan doorontwikkelen waardoor ik me goed kan voorbereiden op een implementatie in studiejaar 2015/2016. Dus LA2 Tabé? Ook bij een voldoende ga ik door dus het antwoord is bij voorbaat…. Nee!

Geef een reactie

