Pitch LA2

PitchGrow_LOGO_5B7EB854EDD70Maandag 19 mei. De dag dat mijn pitch voor LA2 staat gepland. Mijn gemaakte trapmodel toelichten en vertellen hoe mijn her-ontwerp er uit gaat zien. Als expert komt Hans Hofland, een zeer gewaardeerde collega van mij. Maar helaas kan ik zelf niet live aanwezig zijn bij mijn eigen pitch en bij die van mijn ontwerpbureau-leden. Ik ben namelijk gevraagd om in de studio van RTL-Z Toekomstmakers aanwezig te zijn met onderwijsrobot Charlie. Adriaan -mijn LA2 docent- moedigde me aan om naar de studio te gaan en mijn pitch vooraf op te nemen. Zo gezegd, zo gedaan. Mijn pitch heb ik gemaakt middels het Pecha Kucha principe. Wat een uitdaging om bij 20 slides maar slechts 20 seconde per slide iets te vertellen! Naar mijn idee vertel ik daardoor veel te weinig. Maar het zorgt er wel voor dat je kort en bondig bent.

Gelukkig bestaan er tools zoals Screen-O-Matic, waarmee ik mijn pitch met slides en beeld kon opnemen. Met een beetje mazzel kan ik vanuit de studio van RTL-Z Toekomstmakers even stiekem Skypen om niet de interactie met Hans, Adriaan en mijn ontwerpbureau mis te lopen. We zullen zien of dat gaat lukken.

Om meteen even te reflecteren op mijn trapmodel…… Sinds versie één van mijn trap is er aardig wat veranderd. Een versie twee heeft al een groot verschil gemaakt. Na meer feedback is er een versie drie gekomen. Ik zie zelf enorme vooruitgang, al vraag ik me af of het niet nóg beter kan. Feedback aan de hand van mijn pitch en extra experts zullen me daarbij wellicht helpen. Ik ben ervan overtuigd dat Fontys PTH met mijn her-ontwerp een betere invulling kan geven aan de huidige leerlijn ‘leren in leergemeenschappen’ wat voor een deel in het huidige ‘VLG’ (verticale leergroep) is gegoten. Dit idee is met de teamleider en lid van de curriculumcommissie besproken, waardoor er ook draagvlak is voor dit idee. Naar mijn inziens ook een vereiste, om het ontwerp te kunnen implementeren.

Nieuwsgierig naar mijn pitch? Klik dan hier!

Geef een reactie

